„…W naszym fachu łut szczęścia ma wielkie znaczenie. A dzięki takim sytuacjom odnalazłem w sobie nowe pokłady odporności, która bardzo potrzebna jest wtedy na przykład, gdy pojawia się stres lub zmęczenie. Ryzyko zawsze istnieje, człowiek wchodzi na scenę zamiast wielkiej gwiazdy i może to zakończyć się klapą, a publiczność i krytyka krótko pamięta nasze sukcesy, ale porażki zostają w pamięci na długo. Do tej pory szczęście mi sprzyjało, kiedy w 2009 roku zadebiutowałem w Barcelonie jako król Roger, maestro Daniel Barenboim zaprosił mnie do Berlina na „Oniegina". I potem przyszły kolejne oferty, bardzo szybko po międzynarodowym debiucie otrzymałem je od nowojorskiej Metropolitan, La Scali i Covent Garden…” – Artur Ruciński.
Artur Ruciński należy do grona najwybitniejszych śpiewaków operowych na świecie. Jego kunszt wokalny znajduje uznanie widowni i krytyki oraz otwiera mu drogę do największych i najbardziej prestiżowych scen operowych. W sezonie 2009/2010 austriacki magazyn „Festspiele” umieścił artystę na liście 20 najlepszych śpiewaków operowych na świecie. W lutym 2016 zadebiutował na deskach nowojorskiej Metropolitan Opera w roli Sharplessa w Madama Butterfly Pucciniego.
Właśnie wówczas spotkałem go w Nowym Jorku w Metropolitan Opera 21 lutego 2016 r. To było niezwykłe spotkanie podobne do tych największych gwiazd opery, jakie tam fotografowałem m.in. Placido Domingo, Luciano Pavarotti, Teresa Żylis-Gara…, aby wymienić kilku. W sumię w krótkim czasie zrobiliśmy zdjęcia z jakimi nieraz męczę się godzinami, wszystko nam sprzyjało – pogoda, miejsce, nastrój…a potem usiedliśmy do niezwykłej rozmowy.
„…Od dziecka wiem, co to występ. Moi rodzice byli związani z zespołem Mazowsze, moja starsza siostra jest artystką, a scena zawsze była moim drugim domem. Jeśli dziś mam tremę, to taką, która mnie mobilizuje. A im większa scena i więcej osób na widowni, tym bardziej czuję się uskrzydlony. Wiem, co potrafię, na co trzeba zwracać uwagę, starałem się podpatrywać i uczyć się od starszych kolegów. A głos z wiekiem nabiera mocy, przestrzeni, możemy sięgać po coraz bardziej dramatyczne role, jeśli natura plus nasza wiedza nas do tego predestynują. Długo odmawiałem na przykład roli Don Giovanniego, dopiero kiedy zaśpiewałem w różnych operach Verdiego czy Donizettiego, poczułem, że mogę się z nią zmierzyć. Zadebiutowałem w Opera Bastille w Paryżu, gdzie wszyscy pytali się, która to z kolei moja produkcja „Don Giovanniego". I o to chodzi w tym fachu, by wyjść na scenę, kiedy jest się na to gotowym i nikt nie bierze cię za debiutanta…” – Artur Ruciński.
Artur Ruciński (ur. 25 kwietnia 1976 w Warszawie) – śpiewak operowy (baryton), śpiewający na największych scenach operowych świata.
W 1995 rozpoczął naukę śpiewu w Państwowej Szkole Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie pod kierunkiem Jerzego Knetiga.
W 1999 uzyskał stypendium niemieckiej Fundacji Hansa i Eugenii Jutting.
Ukończył Akademię Muzyczną im. Fryderyka Chopina w Warszawie (obecnie: Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina).
W 2002 roku zadebiutował na deskach Teatru Wielkiego – Opery Narodowej w Warszawie w partii tytułowej w Eugeniuszu Oneginie P.Czajkowskiego. Występował na tej scenie w wielu partiach barytonowych, m.in. jako: Janusz w Halce S.Moniuszki, Papageno w Czarodziejskim flecie W.A. Mozarta, Sharpless w Madame Butterfly G.Pucciniego, książę Jelecki w Damie Pikowej P. Czajkowskiego (pod batutą Walerija Giergijewa), Walenty w Fauście Ch. Gounoda (w reż. Roberta Wilsona), Henryk w Łucji z Lammermoor G. Donizettiego, Figaro w Cyruliku sewilskim G. Rossiniego.
Stale współpracuje z Warszawską Operą Kameralną. Współpracuje również z teatrami operowymi w Krakowie, Poznaniu, Łodzi, Wrocławiu, Bydgoszczy i Gdańsku.
W 2009 r. zadebiutował, na zaproszenie Daniela Barenboima, jako Eugeniusz Oniegin w Staatsoper Unter den Linden w Berlinie. W listopadzie 2009 r. zaśpiewał tytułowego Rogera w Królu Rogerze K. Szymanowskiego w Gran Teatre del Liceu w Barcelonie.
W 2010 r. wziął udział w otwarciu sezonu w Staatsoper w Hamburgu (Henryk w Łucji z Lammermoor, u boku m.in. Piotra Beczały). Wystąpił tam także w Cyruliku sewilskim oraz Traviacie (Germont) i Falstaffie (Ford) G.Verdiego.
W sezonie 2010/2011 wystąpił w Walencji pod batutą Maestro Lorina Maazela jako Lescaut w Manon J.Masseneta i Eugeniusz Oniegin w Filharmonii w Oslo; w wiedeńskiej Goldener Saal Musikverein wykonał Carmina Burana C.Orffa. Zaśpiewał po raz pierwszy, w Arena di Verona (Merkucjo w Romeo i Julia Ch. Gounoda).
W sezonie 2011/2012 powrócił do berlińskiej Staatsoper jako Hrabia Almaviva w Weselu Figara, ponownie pod dyrekcją Daniela Barenboima. Zadebiutował w Los Angeles Opera w roli Marcella w Cyganerii G. Pucciniego oraz Teatro di San Carlo w Neapolu (Francesco w Zabójcach G. Verdiego).
W sezonie 2012/2013 wystąpił w Bilbao (Germont w Traviacie), w Staatsoper w Hamburgu (Ford w Falstaffie), w Teatro La Fenice w Wenecji (Zbójcy), w Opera Bastille w Paryżu (Ford), w Theater an der Wien oraz ponownie w Arena di Verona (Hrabia Luny w Trubadurze).
W sezonie 2013/2014 zaśpiewał w Teatro Regio di Parma (Zbójcy), Teatro Petruzzelli w Bari (Falstaff), Bayerische Staatsoper w Monachium (Oniegin), Oper Frankfurt (Falstaff), Operze w Budapeszcie (Wesele Figara), zadebiutował także w kolejnej roli verdiowskiej – Ezio w koncertowym wykonaniu Attyli w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w Warszawie. Wiosną 2014 zadebiutował w londyńskiej Royal Opera House – Covent Garden jako Giorgio Germont. W listopadzie 2014 r. po raz pierwszy wystąpił w Teatro alle Scala w Mediolanie (Simon Boccanegra z Placido Domingo w roli tytułowej). Zaśpiewał także w Teatro La Fenice w Wenecji (Trubadur).
W 2015 r po raz pierwszy zaśpiewał w berlińskiej Deutsche Opera (Traviata). Zaśpiewał także Oniegina w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w Warszawie, Walencji (Don Pasquale) oraz w Staatsoper w Hamburgu i Operze w Zurychu (Lucia di Lammermoor). Zaśpiewał także w serii spektakli Trubadura na Festiwalu w Salzburgu. We wrześniu 2015 na scenie paryskiej Opera Bastille wystąpił jako Don Giovanni. Dokonał prawykonania jednego z ostatnich dzieł H.M. Góreckiego Sanctus Adalbertus, a także, wraz zespołami Filharmonii Narodowej pod dyrekcją Jacka Kasprzyka, nagrał Stabat Mater K. Szymanowskiego dla wytwórni Warner Classics.
W styczniu 2016 wystąpił jako Oniegin w Royal Opera House w Londynie. W lutym 2016 po raz pierwszy wystąpił w Metropolitan Opera w Nowym Jorku, śpiewając Sharplessa w Madame Butterfly. W tym sezonie wystąpił także w Gran Teatre del Liceu w Barcelonie i w Arena di Verona.
Sezon 2017/18 to kolejne realizacje oper verdiowskich: Traviata w San Francisco Opera i Zbójcy w Rzymie. W paryskiej Opera Bastille wystąpił po raz pierwszy jako Gianni Schicchi wziął udział w serii przedstawień Cyganerii. W czerwcu i lipcu 2018 zaśpiewał w Teatro Real w Madrycie (Łucja z Lammermoor). W listopadzie i grudniu 2018 po raz pierwszy pojawił się w Chicago Lyric Opera (Trubadur) oraz wystąpił w koncertowym wykonaniu Luizy Miller G. Verdiego w Monte Carlo.
Latem 2020 wystąpił w Teatro Real w Madrycie (Traviata), do którego powrócił jesienią jako Renato w Balu maskowym Verdiego. W czerwcu i lipcu 2021 ponownie gościł w Teatro Massimo w Palermo na Sycylii.
Otrzymał wiele nagród jest laureatem wielu konkursów wokalnych w kraju, m.in. 2000 - Ogólnopolskiego Konkursu Wokalnego w Dusznikach-Zdroju (III miejsce), 2000 – VI Ogólnopolskiego Konkursu Wokalistyki Operowej im. Adama Didura w Bytomiu (II nagroda), 2001 - Międzynarodowego Międzyuczelnianego Konkursu Muzyki Kameralnej im. Kiejstuta Bacewicza w Łodzi (III nagroda). Odniósł również sukcesy na zagranicznych konkursach: Internationale Hans Gabor Belvedere Gesangswettbewerb w Wiedniu, Międzynarodowym Konkursie Śpiewaków Operowych im. Salomei Kruszelnickiej we Lwowie oraz Competizione dell'Opera w Treviso we Włoszech; 2008: Paszport „Polityki” w kategorii Muzyka poważna za konsekwentne budowanie kariery w Polsce i podnoszenie poziomu spektakli na naszych scenach operowych; 2015: Teatralna Nagroda Muzyczna im. Jana Kiepury dla najlepszego śpiewaka roku 2015 (ex aeqo z Rafałem Siwkiem); 2017: Doroczna Nagroda Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w dziedzinie muzyki.
Jego repertuar operowy to m.in.: Ch. Gounod, Faust, Walenty; P. Czajkowski, Eugeniusz Oniegin, Eugeniusz Oniegin; P. Czajkowski, Dama pikowa, Książę Jelecki; G. Donizetti, Don Pasquale, Malatesta; G. Donizetti, Łucja z Lammermoor, Lord Ashton; J. Massenet, Manon, Lescaut; S. Moniuszko, Halka, Janusz; W.A. Mozart, Czarodziejski flet, Papageno; W.A. Mozart, Don Giovanni, Don Giovanni; W.A. Mozart, Wesele Figara, Hrabia Almaviva; G. Puccini, Cyganeria, Marcello; G. Puccini, Gianni Schicchi, Gianni Schicchi; G. Puccini, Madame Butterfly, Sharpless; G. Rossini, Cyrulik sewilski, Figaro; K. Szymanowski, Król Roger, Roger; G. Verdi, Attyla, Ezio G. Verdi, Falstaff, Ford; G. Verdi, Luiza Miller, Miller G. Verdi, La traviata, Giorgio Germont; G. Verdi, Trubadur, Conte di Luna; G. Verdi, Zbójcy, Francesco.
Pojawiał się na płytach m.in.: B. Britten, War Requiem, Anna Samuil, John Daszak, Artur Ruciński; F. Chopin, Pieśni, WYDANIE NARODOWE, Sobotka, Ruciński, Pobłocka, BeArTon (CD) [2009]; P. Czajkowski, Eugeniusz Oniegin, Kristine Opolais, Lena Belkina, Artur Rucinski; Ch. Gounod, Romeo i Julia, Nino Machaidze, Ketevan Kemoklidze, Stefano Secco, Jean-François Borras, Paolo Antognetti, Artur Rucinski; M. Weinberg, The Passenger, Michelle Breedt (Lisa), Roberto Sacca (Walter), Elena Kelessidi (Martha), Artur Rucinski (Tadeusz); F. Nowowiejski, Quo Vadis, Aleksandra Kurzak, Artur Ruciński; R. Statkowski, Maria, Wioletta Chodowicz, Dariusz Pietrzykowski, Artur Ruciński; K. Szymanowski, Stabat Mater, Litania do Marii Panny, Aleksandra Kurzak, Dmitry Korchak, Agnieszka Rehlis, Artur Ruciński; G. Verdi, Falstaff, Adam Kruszewski (Falstaff), Artur Ruciński (Ford); Pieśni i Arie, Artur Ruciński, dyr. Łukasz Borowicz, Polska Orkiestra Radiowa (CD), Polskie Radio [2009]; G. Verdi, Giovanna d’Arco, Wioletta Chodowicz, Andrea Giovanni, Artur Ruciński; G. Verdi, I Masnadieri, Giacomo Prestia (Massimiliano), Aquiles Machado (Carlo), Artur Ruciński (Francesco); Walewska i przyjaciele. Najpiękniejsze arie, pieśni i piosenki. Anna Bajor, Jerzy Gaczek, Zbigniew Macias, Bogusław Morka, Wiesław Ochman, Artur Ruciński; Panie zostań z nami. Pieśni eucharystyczne, Wiesław Ochman, ArturRuciński; Czekałem wieczność, Artur Ruciński, Ewa Biegas.
„…Zawsze staram się myśleć pozytywnie, może dlatego rzadko choruję, wierzę, że siła umysłu ma nieograniczoną moc. Oczywiście czasem dopada mnie przeziębienie, zdarza mi się występować z wysoką gorączką, bo na tyle panuję nad swoją techniką, że mogę wtedy śpiewać, utrzymując odpowiedni poziom. Natomiast był rzeczywiście moment, kiedy poczułem, że z tak opanowanym głosem i repertuarem jestem gotowy, by wypłynąć w świat. Powiedziałem sobie wtedy, że jeśli w ciągu dwóch lat nikt się po mnie nie zgłosi, zacznę jeździć do różnych teatrów na przesłuchania. Okazało się, że usłyszano mnie w Warszawie, w Operze Narodowej i zaproszenia zaczęły nadchodzić, a życie nabrało tempa…” – Artur Ruciński.
PORTRAIT with HISTORY Artur RUCIŃSKI
“… In our profession, a stroke of luck is of great importance. And thanks to such situations, I found new layers of immunity, which is very necessary, for example, when stress or fatigue occurs. Risks are always there, a person enters the stage instead of a big star and it can end in a flop, and the audience and critics remember our successes briefly, but the failures remain in their memory for a long time. So far, luck has been on me, when in 2009 I made my debut in Barcelona as King Roger, maestro Daniel Barenboim invited me to Berlin for Onegin. Covent Garden…” - Artur Ruciński.
Artur Ruciński is one of the most outstanding opera singers in the world. His vocal artistry is appreciated by audiences and critics and opens the way for him to the largest and most prestigious opera houses. In the 2009/2010 season, the Austrian magazine "Festspiele" placed the artist on the list of the 20 best opera singers in the world. In February 2016, he made his debut at the New York Metropolitan Opera in the role of Sharpless in Puccini's Madama Butterfly.
It was then that I met him in New York at the Metropolitan Opera on February 21, 2016. It was an extraordinary meeting similar to those of the greatest opera stars I photographed there, among others. Placido Domingo, Luciano Pavarotti, Teresa Żylis-Gara… to name a few. In total, in a short time, we took photos with which I often get tired for hours, everything was favorable for us - the weather, the place, the mood ... and then we sat down to an extraordinary conversation.
“... I have known what a performance is since I was a child. My parents were associated with the Mazowsze band, my older sister is an artist, and the stage has always been my second home. If I have stage fright today, it is one that mobilizes me. And the bigger the stage and the more people in the audience, the more winged I feel. I know what I can do, what to pay attention to, I tried to observe and learn from my older colleagues. And the voice gains power and space with age, we can reach for more and more dramatic roles, if nature and our knowledge predispose us to it. For a long time I refused the role of Don Giovanni, for example, only when I sang in various operas by Verdi or Donizetti did I feel that I could face it. I made my debut at the Opera Bastille in Paris, where everyone was asking which was my production of Don Giovanni. And this is what this profession is about, going on stage when you are ready for it and no one thinks you are a debutant ... ”- Artur Ruciński.
Artur Ruciński (born April 25, 1976 in Warsaw) - opera singer (baritone), singing on the world's greatest opera stages.
In 1995, he began studying singing at the State Music School. Fryderyk Chopin in Warsaw under the direction of Jerzy Knetig.
In 1999, he received a scholarship from the German Hans and Eugenia Jutting Foundation.
He graduated from the Academy of Music. Fryderyk Chopin in Warsaw (now: the Fryderyk Chopin University of Music).
In 2002, he made his debut at the Teatr Wielki - Polish National Opera in Warsaw in the title role of P. Czajkowski's Eugeniusz Onegina. He performed on this stage in many baritone parts, incl. as: Janusz in Halka S. Moniuszko, Papageno in the Magic Flute W.A. Mozart, Sharpless in G. Puccini's Madame Butterfly, Prince Jelecki in P. Tchaikovsky's Lady of Spades (under the baton of Walerij Giergijew), Valentine in Faust by Ch. Gounod (directed by Robert Wilson), Henry in Lucia z Lammermoor by G. Donizetti, Figaro in the Barber of Seville by G. Rossini.
He constantly collaborates with the Warsaw Chamber Opera. He also collaborates with opera theaters in Kraków, Poznań, Łódź, Wrocław, Bydgoszcz and Gdańsk.
In 2009, at the invitation of Daniel Barenboim, he made his debut as Eugeniusz Onegin at the Staatsoper Unter den Linden in Berlin. In November 2009, he sang the title Roger in K. Szymanowski's King Roger at the Gran Teatre del Liceu in Barcelona.
In 2010, he took part in the opening of the season at the Staatsoper in Hamburg (Henryk in Łucja from Lammermoor, alongside Piotr Beczała, among others). He also performed there in The Barber of Seville and in G. Verdi's Traviata (Germont) and Falstaff (Ford).
In the 2010/2011 season he performed in Valencia under the baton of Maestro Lorin Maazel as Lescaut in Manon J. Massenet and Eugeniusz Onegin in the Oslo Philharmonic; at the Viennese Goldener Saal Musikverein was performed by Carmina Burana by C. Orff. He sang for the first time at Arena di Verona (Merkucjo in Romeo and Juliet by Ch. Gounod).
In the 2011/2012 season, he returned to the Berlin Staatsoper as Count Almaviva in The Marriage of Figaro, again conducted by Daniel Barenboim. He made his debut at the Los Angeles Opera in the role of Marcell in G. Puccini's La Bohème and Teatro di San Carlo in Naples (Francesco in G. Verdi's The Assassins).
In the season 2012/2013 he performed in Bilbao (Germont in La Traviata), at the Staatsoper in Hamburg (Ford in Falstaff), at the Teatro La Fenice in Venice (Zbójcy), at the Opera Bastille in Paris (Ford), at the Theater an der Wien and again in Arena di Verona (Count Luna in Troubadour).
In the season 2013/2014 he sang at the Teatro Regio di Parma (Zbójcy), Teatro Petruzzelli in Bari (Falstaff), Bayerische Staatsoper in Munich (Onegin), Oper Frankfurt (Falstaff), Budapest Opera (The Marriage of Figaro), he also made his debut in another role Verdiowska - Ezio performed by Attila in concert at the Teatr Wielki - Polish National Opera in Warsaw. In spring 2014, he made his debut at the Royal Opera House - Covent Garden in London as Giorgio Germont. In November 2014, he performed for the first time at the Teatro alle Scala in Milan (Simon Boccanegra with Placido Domingo in the title role). He also sang at the Teatro La Fenice in Venice (Troubadour).
In 2015, he sang for the first time at Berlin's Deutsche Opera (Traviata). He also sang Onegin at the Teatr Wielki - Polish National Opera in Warsaw, Valencia (Don Pasquale) and at the Staatsoper in Hamburg and the Zurich Opera House (Lucia di Lammermoor). He also sang in the series Troubadour at the Salzburg Festival. In September 2015, he performed at the Opera Bastille in Paris as Don Giovanni. He premiered one of the last works of H.M. Górecki, Sanctus Adalbertus, and, together with the ensembles of the National Philharmonic conducted by Jacek Kasprzyk, recorded K. Szymanowski's Stabat Mater for the Warner Classics label.
In January 2016 he performed as Onegin at the Royal Opera House in London. In February 2016, he performed for the first time at the Metropolitan Opera in New York, singing Sharplessa in Madame Butterfly. This season he also performed at the Gran Teatre del Liceu in Barcelona and at the Arena di Verona.
The 2017/18 season includes successive productions of Verdi operas: La Traviata in San Francisco Opera and Zbójcy in Rome. He first appeared at the Paris Opera Bastille as Gianni Schicchi, and took part in a series of performances of Bohemia. In June and July 2018 he sang at the Teatro Real in Madrid (Lucia z Lammermoor). In November and December 2018, he appeared for the first time at the Chicago Lyric Opera (Troubadour) and performed in a concert by Luiza Miller G. Verdi in Monte Carlo.
In the summer of 2020, he performed at the Teatro Real in Madrid (Traviata), to which he returned in autumn as Renato in Verdi's Masquerade Ball. In June and July 2021, he again visited Teatro Massimo in Palermo, Sicily.
He has received many awards and is a laureate of many vocal competitions in the country, incl. 2000 - National Vocal Competition in Duszniki-Zdrój (3rd place), 2000 - 6th National Opera Singers Competition Adam Didur in Bytom (2nd prize), 2001 - the International Intercollegiate Chamber Music Competition Kiejstut Bacewicz in Łódź (3rd prize). He was also successful at foreign competitions: Internationale Hans Gabor Belvedere Gesangswettbewerb in Vienna, the International Competition of Opera Singers. Salomea Kruszelnicka in Lviv and Competizione dell'Opera in Treviso, Italy; 2008: Polityka's Passport in the Classical Music category for consistent career building in Poland and raising the level of performances at our opera houses; 2015: Theater Music Award Jan Kiepura for the best singer of 2015 (ex aeqo with Rafał Siwek); 2017: Annual Award of the Minister of Culture and National Heritage in the field of music.
His opera repertoire includes: Ch. Gounod, Faust, Walenty; P. Czajkowski, Eugeniusz Onegin, Eugene Onegin; P. Czajkowski, The Queen of Spades, Prince Jelecki; G. Donizetti, Don Pasquale, Malatesta; G. Donizetti, Lucia di Lammermoor, Lord Ashton; J. Massenet, Manon, Lescaut; S. Moniuszko, Halka, Janusz; W.A. Mozart, The Magic Flute, Papageno; W.A. Mozart, Don Giovanni, Don Giovanni; W.A. Mozart, The Marriage of Figaro, Count Almaviva; G. Puccini, La Bohemia, Marcello; G. Puccini, Gianni Schicchi, Gianni Schicchi; G. Puccini, Madame Butterfly, Sharpless; G. Rossini, The Barber of Seville, Figaro; K. Szymanowski, Król Roger, Roger; G. Verdi, Attila, Ezio G. Verdi, Falstaff, Ford; G. Verdi, Luiza Miller, Miller G. Verdi, La traviata, Giorgio Germont; G. Verdi, Troubadour, Conte di Luna; G. Verdi, Robbers, Francesco.
He has appeared on albums such as: B. Britten, War Requiem, Anna Samuil, John Daszak, Artur Ruciński; F. Chopin, Songs, NATIONAL EDITION, Sobotka, Ruciński, Pobłocka, BeArTon (CD) [2009]; P. Czajkowski, Eugeniusz Onegin, Kristine Opolais, Lena Belkina, Artur Rucinski; Ch. Gounod, Romeo and Juliet, Nino Machaidze, Ketevan Kemoklidze, Stefano Secco, Jean-François Borras, Paolo Antognetti, Artur Rucinski; M. Weinberg, The Passenger, Michelle Breedt (Lisa), Roberto Sacca (Walter), Elena Kelessidi (Martha), Artur Rucinski (Tadeusz); F. Nowowiejski, Quo Vadis, Aleksandra Kurzak, Artur Ruciński; R. Statkowski, Maria, Wioletta Chodowicz, Dariusz Pietrzykowski, Artur Ruciński; K. Szymanowski, Stabat Mater, Litany to the Virgin Mary, Aleksandra Kurzak, Dmitry Korchak, Agnieszka Rehlis, Artur Ruciński; G. Verdi, Falstaff, Adam Kruszewski (Falstaff), Artur Ruciński (Ford); Songs and Arias, Artur Ruciński, cond. Łukasz Borowicz, Polish Radio Orchestra (CD), Polish Radio [2009]; G. Verdi, Giovanna d'Arco, Wioletta Chodowicz, Andrea Giovanni, Artur Ruciński; G. Verdi, I Masnadieri, Giacomo Prestia (Massimiliano), Aquiles Machado (Carlo), Artur Ruciński (Francesco); Walewska and friends. The most beautiful arias, songs and songs. Anna Bajor, Jerzy Gaczek, Zbigniew Macias, Bogusław Morka, Wiesław Ochman, Artur Ruciński; Lord stay with us. Eucharistic Songs, Wiesław Ochman, ArturRuciński; I waited forever, Artur Ruciński, Ewa Biegas.
"... I always try to think positively, maybe that's why I rarely get sick, I believe that the strength of the mind has unlimited power. Of course, sometimes I get a cold, I sometimes have a high fever, because I have so much control over my technique that I can then sing while maintaining an appropriate level. But there was indeed a moment when I felt that with such a composed voice and repertoire I was ready to go out into the world. Then I told myself that if no one came to pick me up in two years, I would start going to various theaters for auditions. It turned out that I was heard in Warsaw, at the Polish National Opera and invitations started to come, and life took off…”- Artur Ruciński.
Comments